Valkolipeän valmistus - kaustisointi ja meesauuni

5.11.2024 09:00

Lappeenranta tai Etä (Teams)

Koulutuksessa perehdytään

sulfaattisellutehtaan kemikaalien muokkaamiseen keittoon sopivaan muotoon eli valkolipeäksi. Kurssi on osa keittokemikaalien regeneroinnin koulutuskokonaisuutta, johon kuuluvat tämän lisäksi mustalipeän haihdutuksen ja soodakattilan toiminnot.

Kurssin käytyään osallistuja tuntee kemikaalikierron periaatteet ja sellunvalmistuksen keittokemikaalit, niiden koostumuksen, ominaisuudet ja käyttötarkoituksen. Kurssilainen ymmärtää keittokemikaalien laadun merkityksen sellun tuotannon kannalta ja toisaalta kemikaalikierron, mukaan lukien kalkkikierron merkityksen valkolipeän valmistuksessa.

Kurssilla perehdytään myös kaustisoinnin ja meesauunin toiminnan periaatteisiin, niiden käytettävyyteen vaikuttaviin tekijöihin normaalissa käyttötilanteessa sekä kuormitusvaihteluiden ja häiriötilanteiden aikana.

Koulutuksesta hyötyvät

valkolipeän valmistuksesta, kaustistamon ja meesauunin käytöstä vastaavat henkilöt, vuoroesimiehet ja kunnossapidosta vastaavat henkilöt sekä muiden talteenotto-osastojen käyttö- ja kunnossapitohenkilöstö sekä selluteollisuuden laitetoimittajat.

Ilmottaudu mukaan 25.10.2024 mennessä.

Hinta sisältää opetuksen, materiaalin ja ohjelmassa mainitut ruokailut (lähiopetuksessa). Hintaan lisätään voimassa oleva alv. Osallistumismaksu laskutetaan vahvistuksen yhteydessä.

5.11.2024 09:00

6.11.2024 16:00

Lappeenranta tai Etä (Teams)

Rauhanrinne 1