Kenttälaitteiden älykäs kunnonvalvonta

Järjestämme Field Device Manager työkalun käyttöön koulutuksia kysynnän mukaan!

Kenttälaitteiden kunnonvalvontaan, diagnostiikkaan, konfigurointiin ja käyttöönottoon sekä huoltotoimenpiteisiin on kehitetty erilaisia menetelmiä ja työkaluja. Teollisuudessa on hyvin tärkeä ymmärtää, miten älykkäiltä kenttälaitteilta saatavaa diagnostiikkaa voidaan käyttää tehokkaasti hyväksi kunnossapidon ja prosessien optimaalisen toiminnan kannalta.

Koulutuksen tavoitteena on perehtyä kenttälaitteiden älykkääseen kunnonvalvontaan Field Device Manager (FDM)-työkalun avulla. Monipuolisten käytännön esimerkkien ja harjoituksien avulla perehdymme erilaisten venttiilien ja toimilaitteiden rakenteisiin ja niiden diagnostiikkaan vikatilanteissa. Opimme käytännön esimerkkien avulla uusien laitteiden lisäämiset FDM-seurantaan, DTM-laitetiedostojen käsittelyn, laitteisiin kytkeytymiset ja mittausalueiden muutokset sekä hälytysparametrien muutokset.

Harjoituslaitteiston avulla saamme kokea miten FDM työkalu ilmaisee kun venttiili jumittelee, toimilaitteella on ilmavuoto yms. Harjoituslaitteiston avulla havainnollistetaan kaikki teoriassa läpikäytävät asiat.

Osallistujalta vaaditaan perustuntemus automaatiosta ja automaatiojärjestelmistä.

Koulutuksen kohderyhmä:

• Älykkäästä kunnossapidosta kiinnostuneet