Sellun keitto, pesu ja lajittelu

3.9.2024 09:00

Lappeenranta tai etänä (Teams)

Sellun valmistuksessa keittovaiheen tarkoituksena on erottaa puun kuidut toisistaan liuottamalla niitä sitova ligniini kuitujen välistä. Prosessissa syntyneet sivutuotteet otetaan talteen ja uudelleen käytetään mahdollisimman tehokkaasti. Myös kemikaalikustannuksia ja syntyneitä päästöjä, niin vesistöön kuin ilmaan, pyritään prosessin eri vaiheissa minimoimaan.

Koulutuksen tavoitteena

on auttaa ymmärtämään teoreettiset ja käytännön perustiedot sellun keitosta, pesusta ja lajittelusta. Osallistuja osaa koulutuksen käytyään keitto-, pesu- ja lajitteluprosessin kemialliset perusteet, laitteet, automaation ja niiden toiminnan lopputuotteen kannalta.

Koulutuksessa käsitellään mm. seuraavia asioita
  • Sulfaattikeiton kemialliset perusteet
  • Sulfaattikeiton sivutuotteet
  • Sellun keiton yleiskatsaus
Koulutuksesta hyötyvät
  • Sellutehtaan käytöstä ja kunnossapidosta vastaavat esimiehet
  • Tuotannon henkilöstö
  • Kunnossapitäjät
  • Käyttäjäkunnossapitäjät
  • Laitetoimittajat
  • Palveluliiketoimintaa harjoittavat yritykset

Hinta sisältää opetuksen, materiaalin ja ohjelmassa mainitut ruokailut (lähiopetuksessa). Hintaan lisätään voimassa oleva alv. Osallistumismaksu laskutetaan vahvistuksen yhteydessä.

3.9.2024 09:00

4.9.2024 16:00

Lappeenranta tai etänä (Teams)

Rauhanrinne 1