Laippaliitosasentajan koulutus ja pätevöinti SFS EN 1591-4

22.8.2024 08:00

POHTO Oy Oulu

Laippaliitokset ja niiden oikea-oppinen asentaminen on erittäin tärkeässä roolissa tehtaan käynnissäpidon ja toimintavarmuuden kannalta.

Koulutuksessa käydään läpi laippaliitoksien ja tiivisteiden teoriaa käytännön esimerkein, joka antaa vahvan pohjan hyvän laippaliitoksen tekemiseen. Iltapäivällä keskitytään käytännön tekemiseen, joka sisältää teoriakokeen ja asennuskokeen. Kokeiden hyväksytystä suorittamisesta saa pätevyystodistuksen. Pätevyys on voimassa 5 vuotta. Koulutuksessa painotamme turvallista ja laadukasta työskentelyä. Parhaat tiivisteetkään eivät toimi, mikäli niitä ei asenneta oikein. Vaaditaan koulutusta, kokemusta ja tunnustettu pätevyys, jotta voidaan olla varmoja asentajan osaamisesta. EN 1591-4 standardin koulutuksen todistus kelpaa koko Euroopassa todistuksena asentajan pätevyydestä. Pätevöinti on sertifioitu Inspecta Tarkastus Oy:n toimesta ja täyttää tilaajien vaatimukset.

Koulutuksen tavoitteena:

• Oppia laippaliitosten ja eri tiivistetyyppien erot
  • Käydä läpi tiivisteiden valinta, oikeaoppinen asennus ja turvallinen purkaminen
  • Harjoitella asennuksen eri vaiheet harjoituslaitteistoillamme käyttäen asianmukaisia työkaluja ja välineitä
  • Käydä läpi yleisimmät asennusvirheet ja niiden korjaamisen standardit ohjeiden hylkäysrajat huomioiden
  • Oppia eri liitosten oikeat kiristysmomentit ja vaatimukset tiiviin liitoksenaikaansaamiseksi

Koulutuksen kohderyhmä:

• Laippaliitosten parissa työskentelevät asentajat, valvojat  ja työnjohtajat
  • Suunnittelutyötä tekevät henkilöt

Ilmoittautuminen viimeistään 9.8.2024